Діагностично - розвивальні завдання для дітей
1. Назви
які тобі відомі :
а) дикі тварини;
б) дерева;
в) міста;
г) види транспорту;
д) посуд;
ж) птахи.
2. Назви одним словом:
1) суп, каша, кисіль, котлети;
2) штани, сорочка, куртка, пальто;
3) вовк, тигр, лев, лисиця;
4) Дніпро, Волга, Дон, Інгул;
5) сосна, кедр, ялина – (хвойні дерева);
6) орел, коршун, сокіл – (хижі птахи);
7) тюлень, морський котик, акула – (морські тварини);
8) захід, схід, південь – (сторони світу);
9) Україна, Канада, Росія, Англія – (країни);
10) жовтий, зелений, чорний, білий – (кольори);
11)праска, пилосос, телевізор – (побутові прилади).
3.Назви протилежне слово:
тонкий-
скупий- брудний
страшний - легкий
- покупець
тупий - горе
- чужий
початок - гарячий
- білий
4. На протязі
1хв. називати будь – які найрізноманітніші слова (високий
рівень – 25 слів).
За 3хв. назвати якомога більше слів,що розпочинаються,скажімо,буквою К
(кіт, кавун, коза, картопля...)
5. а) Йшла бабуся з магазину і несла кошик яєць,а дно упало:
Скільки яєць лишилося ?
б) Двоє коней пробігли по
2км. Скільки км пробіг один кінь?
в) Уяви собі, що ти машиніст
поїзда. Скільки років машиністу?
6. Я назову тобі 2 предмети , а ти подумай і скажи чим
вони схожі і чим відрізняються:
літак- метелик ; м’яч кавун ; вовк- собака ; місто- село;
береза- ромашка; зима- літо ; день- ніч ; людина- тварина.
7. Подумай і скажи чим відрізняються :
дитина і карлик; бджола і
муха; лижі і ковзани; сонце і місяць;
неправда і помилка; хороша
людина і погана; веселий настрій і сумний.
8.
Запропонувати
дитині пояснити «Чи розстане сніговик ,коли на нього одягти шубу? Чому ти так
думаєш?»
9.
Як ти
розумієш такі слова «ЛЯЛЬКА», «СТІЛЕЦЬ»,
«КНИЖКА», «ГЕРОЙ», «ХОРОША ЛЮДИНА», «СМІЛИВІСТЬ».
10 . Послухай уважно і дай відповідь:
Саша прокинувся вранці
невеселий . Мама дала йому ліки , взяла парасольку й пішла…
- Чому Саша прокинувся невеселим ?
- Яка погода була на вулиці?
11. Послухай уважно і дай відповідь:
У Таниної мами заболіло
горло і лікар дав їй гіркі таблетки.
Таня побачила , що мама коли п’є ліки,то морщиться і говорить : «Дай я за
тебе вип’ю».
- Чому Таня так сказала ?
- Чи правильно вона хотіла
вчинити ?
- Чому правильно чи не правильно
?
- Як Таня ставиться до своєї
мами ?
12. Вправа « Знайди зайве слово» (розвивати
словесно – логічне мислення )
Чашка, тарілка, дівчина, склянка,
ложка ;
Мак, айстра, жоржина, троянда, юнак
;
Липа, дуб, дитина, береза,
тополя;
Світлана, Настя, бабуся,
Олеся, Даша;
Ніс, вухо, очі, рот, окуляри;
Олег, Петрусь, дідусь,
Сашко, Владик;
Пішов, побіг, пострибав, поїхав;
Глибокий, високий, світлий,
низький;
Сміливий, злий, хоробрий,
рішучий;
Червоний, синій, зелений, жовтий, високий;
Солодкий, кислий, гіркий, веселий;
13.Вправа «Назви три предмети» (розвивати вміння класифікувати
предмети, розвивати мислення, пам’ять)
- Меблі , дерева , посуд , квіти , міста, овочі, фрукти , дикі тварини,
птахи .
14.Гра «Ланцюжок слів»
(вчити міркувати ,виділяти
характерні ознаки предметів ). Квітка (яка?) – запашна,
тендітна, біла...
15.Вправа «Навіщо і чому» (стимулювати розвиток
логічного мислення,загальної
ерудиціїї дітей )
- Навіщо нам потрібні книги ?
- Чому батьки ходять на роботу ?
- Навіщо потрібні ножиці ?
- Навіщо людина спить ?
- Навіщо потрібен телефон ?
- Чому вода в холодильнику перетворюється на лід ?
- чому взимку включають опалення?
- Чому морозиво тане на сонці ?
- Чому предмети падають вниз ,а не вгору?
- Хлопчик вилив варення на підлогу , що йому тепер робити ? Як найкраще
вчинити ?
- Дівчинка пішла на прогулянку і заблукала , що їй тепер робити ? Що
потрібно знати , щоб ніколи більше не заблукати ?
16.Вправа «Знайди неточність»
1. Коли людині весело, вона плаче.
2. Якщо потрібно, що – не будь купити, втрачають гроші.
3. Мама прибрала в квартирі і стало
брудно.
4. Чим більше продуктів
у сумці , тим вона легша.
5. Якщо у дитини
болить горло , вона має
їсти морозиво.
А тепер придумайте
ви …
17.ШИРОТА І ЛОГІКА МИСЛЕННЯ
Закінчи думку: (Дія)
пташка (що робить?)...
машини (що роблять?)....
корова (що робить?)...
артист (що робить?)....
вчитель (що робить?)...
лікар (що робить?)...
Закінчи думку: (Ознаки)
небо (яке?)....
дуб (який?)...
цукерка (яка?)....
мама (яка?)....
картина (яка?)...
зима (яка?)...
подушка (яка?)...
вітер (який?)....
книга (яка?).... сніг (який?)...
Закінчи думку: (Предмети)
падає білий (що?)...
йде великий (що?)....
додому прийшов (хто?)....
машину водить (хто?)...
морозиво продає (хто?)...
будує гніздо (хто?)...
грається ляльками (хто?)...
любить машинки (хто?)...
Комментариев нет:
Отправить комментарий