Діагностика



 Діагностично - розвивальні завдання для дітей

 

1. Назви які тобі відомі :

а) дикі тварини;

б) дерева;

в) міста;

г) види транспорту;

д) посуд;

ж) птахи.

 

     2.  Назви  одним словом:

1) суп, каша, кисіль, котлети;

2) штани, сорочка, куртка, пальто;

3) вовк, тигр, лев, лисиця;

4) Дніпро, Волга, Дон, Інгул;

5) сосна, кедр, ялина – (хвойні дерева);

6) орел, коршун, сокіл – (хижі птахи);

7) тюлень, морський котик, акула – (морські тварини);

8) захід, схід, південь – (сторони світу);

9) Україна, Канада, Росія, Англія – (країни);

10) жовтий, зелений, чорний, білий – (кольори);

11)праска, пилосос, телевізор – (побутові прилади).

 

     3.Назви  протилежне  слово:

тонкий-                скупий-            брудний

страшний -           легкий -            покупець

тупий -                  горе -              чужий

початок -              гарячий -        білий

 

     4. На протязі  1хв.  називати  будь – які найрізноманітніші слова (високий рівень – 25 слів).

За 3хв. назвати якомога більше слів,що розпочинаються,скажімо,буквою К (кіт, кавун, коза, картопля...)

 

    5. а) Йшла бабуся з магазину і несла кошик яєць,а дно упало:

Скільки яєць лишилося ?

    б) Двоє коней пробігли по 2км. Скільки км пробіг один кінь?

    в) Уяви собі, що ти машиніст поїзда.  Скільки років машиністу?

     6. Я назову тобі 2 предмети , а ти подумай і скажи чим вони схожі і чим відрізняються:

      літак- метелик ;          м’яч кавун ;      вовк- собака ;    місто- село;

      береза- ромашка;        зима- літо ;       день- ніч ;  людина- тварина.

 

     7. Подумай і скажи чим відрізняються :

дитина і карлик;   бджола і муха;   лижі і ковзани;   сонце і місяць;

неправда і помилка;    хороша людина і погана;     веселий  настрій і сумний.

 

8.     Запропонувати дитині пояснити «Чи розстане сніговик ,коли на нього одягти шубу? Чому ти так думаєш?»

 

9.     Як ти розумієш такі слова «ЛЯЛЬКА»,  «СТІЛЕЦЬ», «КНИЖКА», «ГЕРОЙ»,  «ХОРОША  ЛЮДИНА», «СМІЛИВІСТЬ».

 

   10 . Послухай уважно і дай відповідь:

     Саша прокинувся вранці невеселий . Мама дала йому ліки , взяла парасольку й пішла…

- Чому Саша прокинувся невеселим ?

- Яка погода була на вулиці?

 

      11. Послухай уважно і дай відповідь:

     У Таниної мами заболіло горло і лікар дав їй гіркі таблетки.    Таня  побачила , що мама коли  п’є ліки,то морщиться і говорить : «Дай я за тебе вип’ю».

-  Чому Таня так сказала ?

-  Чи правильно вона хотіла вчинити ?

-  Чому правильно чи не правильно ?

-  Як Таня ставиться до своєї мами ?

 

     12. Вправа « Знайди зайве слово» (розвивати   

 словесно – логічне мислення )

Чашка, тарілка, дівчина,  склянка,  ложка ;

Мак, айстра, жоржина, троянда, юнак ;

Липа, дуб, дитина, береза, тополя;

Світлана, Настя, бабуся, Олеся, Даша;

Ніс, вухо, очі, рот, окуляри;

Олег, Петрусь, дідусь, Сашко, Владик;

Пішов, побіг, пострибав, поїхав;

Глибокий, високий, світлий, низький;

Сміливий, злий, хоробрий, рішучий;

Червоний, синій, зелений, жовтий, високий;

Солодкий, кислий, гіркий, веселий;

 

      13.Вправа «Назви три предмети» (розвивати вміння класифікувати предмети, розвивати мислення, пам’ять)

- Меблі , дерева , посуд , квіти , міста, овочі, фрукти , дикі тварини, птахи .

 

      14.Гра «Ланцюжок  слів» (вчити  міркувати ,виділяти характерні  ознаки  предметів ). Квітка (яка?) – запашна, тендітна, біла...

 

     15.Вправа «Навіщо і чому» (стимулювати  розвиток  логічного мислення,загальної  ерудиціїї дітей )

- Навіщо нам  потрібні книги ?

- Чому батьки ходять на роботу ?

- Навіщо потрібні ножиці ?

- Навіщо людина спить ?

- Навіщо потрібен телефон ?

- Чому вода в холодильнику перетворюється на лід ?

- чому  взимку включають опалення?

- Чому морозиво тане на сонці ?

- Чому предмети падають вниз ,а не вгору?

- Хлопчик вилив варення на підлогу , що йому тепер робити ? Як найкраще вчинити ?

- Дівчинка пішла на прогулянку і заблукала , що їй тепер робити ? Що потрібно знати , щоб ніколи більше не заблукати ?

 

     16.Вправа «Знайди  неточність»

1. Коли людині  весело, вона  плаче.

2. Якщо  потрібно,  що – не будь купити, втрачають  гроші.

3. Мама прибрала  в квартирі  і  стало  брудно.

4. Чим  більше  продуктів  у сумці , тим  вона  легша.

5. Якщо  у  дитини  болить  горло , вона  має   їсти  морозиво.

А  тепер  придумайте  ви …

 

   17.ШИРОТА  І ЛОГІКА  МИСЛЕННЯ

Закінчи думку: (Дія)

пташка (що робить?)...          машини (що роблять?)....

корова (що робить?)...           артист (що робить?)....

вчитель (що робить?)...         лікар (що робить?)...

 

Закінчи думку: (Ознаки)

небо (яке?)....                          дуб (який?)...

цукерка (яка?)....                     мама (яка?)....

картина (яка?)...                      зима (яка?)...

подушка (яка?)...                     вітер (який?)....

книга (яка?)....                          сніг (який?)...

 

Закінчи думку: (Предмети)

падає білий (що?)...               йде великий (що?)....

додому прийшов (хто?)....     машину водить (хто?)...

морозиво продає (хто?)...      будує гніздо (хто?)...

грається ляльками (хто?)...    любить машинки (хто?)...

        

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

                                      вправа на емоційне розвантаження